Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2014. / 2015. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Brak i obitelj u zapadnoj civilizaciji
Kratica predmeta IZBP-54 Šifra predmeta 140256
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Mario Bara
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail mario.bara@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 607
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime John Vice Batarelo
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje null
Kontakt e-mail v.batarelo@gmail.com Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Brakovi i obitelji su temelji svakog društva i civilizacije te je važno stječi znanje o razvitku i značenje brakova i obitelji u zapadnom civilizacijskom krugu od stare Grčke i Rima do današnjice. Dvadeseto stoljeće posebno nakon tzv. seksualne revolucije 1960-i godina predstavlja velike i razorne izazove i posljedice za brakove i obitelji čije posljedice se mogu pratiti kroz relevantna društvena istraživanja. Empirijski dokazi su nepobitni da institucija braka između jednog muškarca i jedne žene je dobro za društvo i pojedinca te stvara bogatije, zdravije, sretnije i uspješnije ljude. Uz povijesno sociološki pristup prema braku i obitelji, studenti će biti izloženi i osobno razmišljati i naučiti o funkcioniranju braka u suvremenom društvu.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Nakon položenog ispita studenti će moći: - Opisati razvitak i stanje obitelji u različitim socio - povijesnim epohama - Objasniti zašto obitelj čine temeljnu stanicu društva - Objasniti posljedice seksualne revolucije na brak i obitelj - Definirati brak i obitelj - Opisati zašto je brak u današnjici dobar za pojedince - Opisati što čini uspješan brak i obitelj - Prepoznati muško ženske različitosti i komplementarnost - Argumentirano raspravljati o glavnim društvenim pogledima na brak i obitelj - Ocijeniti važnosti spolnog morala - Formirati osobni stav i dispoziciju prema braku i obitelj
Literatura
Obvezna

Zimmerman, Carle C., Family and Civilization, ISI Books, Wilmington, Delaware, 2008.

Kuby, Gabriele., Svjetska seksualna revolucija, Zagreb, 2013.

Kaczor, Christopher., The Seven Big Myths about Marriage, Ignatius, San Francisco, 2014.

Bradford Wilcox, W (ed)., Why Marriage Matters, Third Edition, Thirty Conclusions from the Social Sciences, New York, 2011.

Dopunska

Waite, Linda J., Gallagher, Maggie, The Case for Marriage, New York, 2000.

Nikodem, K., Aračić, P. i Džinić, I. (2010).Važnost braka i obitelji u hrvatskom društvu. Analiza osnovnih pokazatelja u razdoblju od 1999. do 2008. godine. Bogoslovska smotra, 80(2):623-642.

Kregar, Josip., Promjena u strukturi obiteljskih zajednica, Revija za socijalnu politiku, god I, br. 3, str. 211 – 224, Zagreb, 1994.

Bartolac, Andreja., Stavovi studenata o kohabitaciji i braku, Socijalna ekologija, Zagreb, vol. 22 (2013.), no. 2

Rimac, I. (2010). Komparativni pregled odgovora na pitanja u anketi europskog istraživanja vrednota 1999. i 2008. Bogoslovska smotra, 80(2):425-525.

Brajša, Pavao., Brak i obitelj iz drugog kuta, Zagreb, 2009.

Čudina – Obradović, Mira, Obradović, Josip., Psihologija braka i obitelji, Zagreb, 2006.

Corvino, John., Gallagher, Maggie., Debating Same-Sex Marriage, Oxford, 2012.

Carlson, Allan (2008.), The Natural Family in an Unnatural World, General Lecture, International University of Catalonia, http://www.uic.es/progs/obj.uic?id=4835396d00503

Smith, Janet., Birth Control – The Pill – Why use Contraception? http://janetsmith.excerptsofinri.com/

Billings Evelyn, Billingsova metoda, Upravljanja plodnošću bez kemijskih ili mehaničkih sredstava, Zagreb, 2000.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
  1. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje;
  1. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija
Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni)

2) Završni ispit (usmeni).

Način ocjenjivanja

Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do

ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:

dovoljan (2) – 50 – 64 bodova

dobar (3) – 65 – 79 bodova

vrlo dobar (4) – 80 – 89 bodova

izvrstan (5) – 90 i više bodova

Način stjecanja bodova:

  1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

1) seminarsko izlaganje – max. 10 bodova (izlaganje na vrijeme – max. 2 boda; kvaliteta izlaganja – max. 2 boda; razina obrađenosti teme – max. 4 boda; poticanje rasprave – max. 2 boda) ;

2) 1. kolokvij – max. 30 bodova (15 pitanja po max. 2 boda) ;

3) 2. kolokvij – max. 30 bodova (15 pitanja po max. 2 boda) ;

2. b) Završni ispit – 30% ocjene

4) završni ispit – max. 30 bodova (3 pitanja po max. 10 bodova – za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.28 10
Kolokvij-međuispit 0.84 30
Kolokvij-međuispit 0.84 30
Ukupno tijekom nastave 3.16 70
Završni ispit 0.84 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 8. tjedan nastave;
2. kolokvij: 15 tjedan nastave.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje. Okvirni sadržaj predmeta, studentske obveze, literatura, konzultacije
2. Obitelj i civilizacija I
3. Obitelj i civilizacija II
4. Brak, obitelj i seksualna revolucija 20. stoljeća
5. Glavni akteri i posljedice seksualne revolucije
6. Što je brak i suvremene kontraverze
7. Pokušaji redefinicije braka (tzv. homoseksualni 'brakovi')
8. Kolokvij
9. Zašto je brak dobar i koristan za pojedinca i društvo?
10. Uspješniji, bogatiji, zdraviji i sretniji u braku
11. Kohabitacija i predbračni seks
12. Muško ženske različitosti u braku
13. Brak saveza (katolički sakrament braka)
14. Kontracepcija i prirodno planiranje obitelji
15. Kolokvij
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje. Okvirni sadržaj predmeta, studentske obveze, literatura, Konzultacije. Što je brak i obitelj, pogledi.
2. Uvodno predavanje. Okvirni sadržaj predmeta, studentske obveze, literatura, Konzultacije. Što je brak i obitelj, pogledi.
3. Obitelj i civilizacija II – familizam
4. Brak, obitelj i seksualna revolucija 20. stoljeća – glavni akteri i posljedice
5. Glavni akteri i posljedice seksualne revolucije
6. Što je brak i suvremene kontraverze
7. Pokušaji redefiniciji braka (tzv. homoseksualni 'brakovi')
8. Kolokvij
9. Zašto je brak dobar i koristan za pojedinca i društvo?
10. Uspješniji, bogatiji, zdraviji i sretniji u braku
11. Kohabitacija i predbračni seks
12. Muško ženske različitosti u braku
13. Katolički sakrament braka
14. Kontracepcija i prirodno planiranje obitelji
15. Kolokvij