Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2014. / 2015. Semestar Zimski
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij psihologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Stilovi medijske kulture
Kratica predmeta IZBP-14 Šifra predmeta 98008
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Irena Sever
Akademski stupanj doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail irena.sever@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706683
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Mateja Šakić
Akademski stupanj mag. sociologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail mateja.sakic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Kroz kolegij Stilovi medijske kulture studente se upoznaju s osnovama medijske kulture, s ciljem prepoznavanja različitih medijskih stilova koje koriste suvremeni mediji (od manipulacije i spektakularizacije do stereotipizacije i uvjeravanje), te kritičkiog čitanja i vrednovanja medijskih proizvoda kako bi znali zauzeti osobni stav prema svakom medijskom proizvodu, prepoznati načine na koje se medijska kultura susreće s političkim i društvenim problemima te sudjeluje u oblikovanju svakodnevnog života, utječe na razmišljanje i ponašanje, doživljavaj sebe i drugih, te izgradnju vlastitog identitet. Konkretni sadržaji kojima će se kolegij baviti: Što je to medijska kultura?; Što su mediji?; Tko kroji medijske poruke, što mediji komuniciraju, kojim kanalima, kome se obraćaju, s kojim učinkom (na globalnoj i na lokalnoj razini)?; Stilovi koje koriste današnji mediji u informiranju, obrazovanju i zabavi: manipulacija, spektakularizacija, stereotipizacija, uvjeravanje, dezinformacija, voajerizam, egzibicionizam; Fenomen reklama. Analiza na tri osnovne razine: denotacija, konotacija, ideologija; Korištenje ženskog tijela u komercijalne svrhe; Prikriveno oglašavanje (product placement); Tabloidizacija tiska; Rat i medijska manipulacija; Iskorištavanje religioznog u reklamne svrhe.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Definirati osnovne pojmove vezane uz teorije komunikacije i medija. Diskutirati o društvenim procesma koji se razvijaju pod utjecajem medijske kulture. Objasniti ulogu medija u oblikovanju suvremene kulture i društva. Izdvojiti ključne stilove koje koriste suvremeni mediji.
Literatura
Obvezna

Cottle, S. (2009). Informacije, odnosi s javnošću i moć. Zagreb: Naklada Medijska istraživanja (treći, četvrti i peti dio); Labaš, D. i Mihovilović, M. (2011). Masovni mediji i semiotika popularne kulture. U: Kroatologija, vol. 2, br. 1: 95-122.; Jurišić, J., Kanižaj, I. i al. (2007). Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama. U: Politička misao, vol. 56, br. 1: 117-135.; Moranjak Bamburać, N., Jusić, T. i Isanović, A., ur. (2007). Stereotipizacija: predstavljanje žene u štampanim medijima u jugoistočnoj Evropi. Sarajevo: Medijacentar; Sarnavka, S. (2010). Put do vlastitog pogleda. Kako čitati, slušati, razumjeti medijske tekstove i medijsku kulturu. Zagreb: BABE; Milosavljevič, M. (2005). Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskoga medijskog prostora. U: Medijska istraživanja, vol. 11, br. 1: 55-76.; Gjuran-Coha, A. i Pavlović, Lj. (2009). Elementi reklamne retorike u hrvatskim reklamnim porukama. U: Fluminensia, vol. 21, br. 1.: 41-54.; Labaš, D., ur. (2010). Mediji i društvena odgovornost. Zagreb: Hrvatski Studiji (članci: Jasna Šego, Taj agresivni reklamnokulturni svijet; Ifigenija Račić, Odgovorno oglašavanje – Tv reklama u prime timeu na javnoj i komercijalnoj televiziji).

Dopunska

Kunczik, M. i Zipfel, A. (2006). Uvod u znanost o medijima i komunikologiju. Zagreb: Zaklada Friedrich Ebert; Malović, S. (2007). Mediji i društvo. Zagreb: ICEJ; Kellner, D. (1995). Media culture. Cultural studies, identity and politics between the modern and the postmodern. London/New York: Routledge; Alić, S. (2009). Mediji od zavođenja do manipuliranja. Zagreb: AGM; Ježić, B. (2008). Otvoreno o medijima. Zagreb: Edicije Božičević; Turković, H. (2008). Narav televizije. Zagreb: Meandar; Bauer, T. A. (2007). Mediji za otvoreno društvo. Medijska odgovornost kao temelj demokratske medijske kulture. Zagreb: ICEJ; Labaš, D., ur. (2010). Mediji i društvena odgovornost. Zagreb: Hrvatski Studiji; Blagonić, S., Kovač, M. i Madžarević, P. (2004). Big Brother: 100 dana ispred ekrana. Zagreb: AGM; Hoggart, P. (2008). Drama queens: The rise of women in TV drama. The Independent. Preuzeto, 14. studenog 2012., s: http://www.independent.co.uk/news/media/drama-queens-the-rise-of-women-in-tv-drama-866798.html; Chandler, C. Television and Gender Roles. Preuzeto 14. rujna 2012., s: http://www.aber.ac.uk/media/Modules/MAinTV/gendertv.html; Inghman, H. The Portrayal of Women on Television. Preuzeto, 14. listopada 2012., s: http://www.aber.ac.uk/media/Students/hzi9401.html; Wadley, J. The Portrayal of Women on Television. Preuzeto, 14. listopada 2012., s: http://www.ur.umich.edu/0506/Jul24_06/12.shtml Harris, P. Strong women dominate new US TV shows. Preuzeto, 14. studenog 2012., s: http://www.guardian.co.uk/media/2007/may/20/usnews.genderissues

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje;
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
2) Završni ispit (usmeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-59,9 %
dobar (3) – 60-79,9 %
vrlo dobar (4) – 80-89,9 %
izvrstan (5) – 90 i više %

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
   1) Seminarsko izlaganje – max. 20 %;
   2) 1. kolokvij – max. 25 %;
   3) 2. kolokvij – max. 25 %;
b) Završni ispit
   4) Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja)

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.6 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 7. tjedan nastave; 2. kolokvij: 15. tjedan nastave.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Definiranje medijske kulture i osnovne značajke medijskog diskursa.
3. Akteri medijske industrije: medijske tvrtke, vlasnici medija u HR, novinari, oglašivači.
4. Tabloidi i tabloidizacija medija. Medijska spektakularizacija i senzacionalizam.
5. Spolna stereotipizacija: prikaz žene i muškarca u medijima.
6. Reklama: stilovi i trendovi u oglašivačkome svijetu. Semiotička analiza ikoničko-vizualnog medijskog sadržaja: denotacija, konotacija, ideologija.
7. Kolokvij
8. Manipulacija reklamama: prikriveno oglašavanje.
9. Gledanje dokumentarnog filma The Greatest Movie Ever Sold.
10. Marshall McLuhan i mediji.
11. George Gerbner i medijska istraživanja publike. Nasilje u medijima.
12. Kreiranje rata putem medija; dezinformacija i propaganda u suvremenom ratnom izvještavanju.
13. Iskorištavanje religijskih simbola u komercijalne svrhe.
14. Ideologija u popularnoj glazbi.
15. Kolokvij
Seminari
Tjedan Tema
1. Čitanje odabranih tekstova i diskusija o ulozi medija u suvremenom društvu.
2. Izlaganje seminarskih radova na temu osnovnih značajki medijske kulture.
3. Izlaganje seminarskih radova na temu vlasnika medija u Hrvatskoj.
4. Izlaganje seminarskih radova na temu tabloidizacije medija.
5. Izlaganje seminarskih radova na temu spolne stereotipizacije u medijima.
6. Izlaganje seminarskih radova na temu suvremenih trendova u reklamnoj industriji.
7. Kolokvij.
8. Izlaganje seminarskih radova na temu prikrivenog oglašavanja.
9. Analiza dokumentarnog filma The Greatest Movie Ever Sold.
10. Izlaganje seminarskih radova na temu medijske teorije Marshalla McLuhana.
11. Izlaganje seminarskih radova na temu nasilja u medijima.
12. Izlaganje seminarskih radova na temu kreiranja rata putem medija.
13. Izlaganje seminarskih radova na temu iskorištavanja religijskih simbola u reklami.
14. Izlaganje seminarskih radova na temu ideologija u popularnoj glazbi.
15. Kolokvij.