Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2014. / 2015. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij psihologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta UPRAVLJANJE STRESOM
Kratica predmeta IZBP-37 Šifra predmeta 126283
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Tajana Ljubin Golub
Akademski stupanj doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail tajana.ljubin.golub@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Studenti će steći znanja o izvorima stresa, a pogotovo studentskog stresa te posljedicama stresa te načinima suočavanja sa stresom. Kompetencije koje daje kolegij: Sposobnost prepoznavanja simptoma stresa. Sposobnost prilagodbe u prevladavanju studentskog stresa. Sposobnost uočavanja načina suočavanja sa stresom. Razumijevanje sagorijevanja na poslu. Razumijevanje uloge emocionalne inteligencije u prevenciji negativnih ishoda.

Sadržaj predmeta: Vrste stresora. Suočavanje sa stresom. Teorija resursa. Senzibilnost na stres. Otpornost na stres. Studentski stres. Posljedice stresa. Sagorijevanje. Metode prevencije stresa, posebice akademskog.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Opisati glavne teorije stresa (Lazarusovu teoriju, teoriju resursa); Opisati kratkoročne i dugoročne fiziološke promjene koje su posljedica stresa; Prepoznati simptome stresa; Analizirati glavne izvore stresa na primjeru; Sastaviti preventivne metode za vlastiti akademski stres; Objasniti sagorijevanje, uzroke i posljedice
Literatura
Obvezna
  • Hudek-Knežević, J., Kardum, I. (2006). Stres i tjelesno zdravlje. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Lazarus, R. S., Folkman, S. (2004). Stres, procjena i suočavanje. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Hobfoll, S. E. (1989). Conservation of recourses. American Psychologist, 3, 513-524. dostupno na http://www.personal.kent.edu/~shobfoll/Files/pdfs/AP1989CORnewattempt.pdf
Dopunska
  • Schafer, W. (1996). Stress Management for Wellness. Fort Worth: Harcourt Brace College Publishers.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova)  tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (seminarsko izlaganje, 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni))
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:

  • seminarsko izlaganje – max. 10 bodova (izlaganje i seminar na vrijeme – max. 2 boda; kvaliteta izlaganja – max. 2 boda; razina obrađenosti teme – max. 4 boda; poticanje rasprave – max. 2 boda)
  • 1. kolokvij – max. 30 bodova
  • 2. kolokvij – max. 30 bodova

2. Završni ispit – 30% ocjene

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: 

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Seminarsko izlaganje 0.22 10
Kolokvij-međuispit 0.66 30
Kolokvij-međuispit 0.66 30
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 7. i 14. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje. Koncept stresa i dobrostanja.
2. Veliki životni događaji kao izvori stresa.
3. Radni stresori. Traumatski događaji. Anticipatorni, sadašnji i rezidualni stres.
4. Suočavanje sa stresom.
5. Psihofiziologija stresa.
6. Teorija čuvanja resursa.
7. Senzibilnost na stres.
8. Akademski stres, uloga perfekcionizma i odlaganja, prevencija akademskog stresa.
9. Kolokvij 1.
10. Otpornost na stres.
11. Sagorijevanje.
12. Prevencija stresa (proaktivnost).
13. Prevencija stresa (kognitivne metode i relaksacija).
14. Prevencija stresa (organizacija vremena, socijalna podrška)
15. Kolokvij 2. Ostale metode prevencije stresa.
Seminari
Tjedan Tema
1. Sukladno odabranoj temi.
2. Sukladno odabranoj temi.
3. Sukladno odabranoj temi.
4. Sukladno odabranoj temi.
5. Sukladno odabranoj temi.
6. Sukladno odabranoj temi.
7. Sukladno odabranoj temi.
8. Sukladno odabranoj temi.
9. Sukladno odabranoj temi.
10. Sukladno odabranoj temi.
11. Sukladno odabranoj temi.
12. Sukladno odabranoj temi.
13. Sukladno odabranoj temi.
14. Sukladno odabranoj temi.
15. Sukladno odabranoj temi.