Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2014. / 2015. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u komunikologiju
Kratica predmeta IZBP-41 Šifra predmeta 116660
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Jerko Valković
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail jerko.valkovic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 655
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Krunoslav Novak
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Viši asistent
Kontakt e-mail krunoslav.novak@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 655
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta:
Upoznati studente s različitim granama znanosti koje se bave društvenim komunikacijama (sociologija, psihologija, semiotika, kibernetika, filozofija), objasniti temeljne pojmove i teorije komunikacija te obrazložiti značenje koje komunikacija, kako ona međuljudska tako i masovna, ima u odgojnom, kulturalnom i društvenom kontekstu suvremenoga društva.

Sadržaj predmeta:
Osnovna podjela komunikacija: intra-personalna, inter-personalna, društvena, masovna. Semiotika: sustavi značenja i proces komunikacije. Neverbalna komunikacija: jezik tijela, kinezika, proksemika. Teorijske tradicije komunikacija: teorija informacije, ritualna teorija (teorije komunikacija). Tehnologije, mediji i medijacije. Komunikacija i kultura. Komunikacija i edukacija.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Definirati osnovne pojmove komunikologije. Izdvojiti glavne značajke teorija komunikacije Diskutirati i vrednovati društvene procese potaknute razvojem medija komunikacije. Analizirati osnovne modele komunikacijskog procesa. Razlikovati teorijske pristupe o utjecaju medija, te mogućnost njihove primjene u odgoju. Demonstrirati stečena znanja s kolegija u seminarskim izlaganjima.
Literatura
Obvezna

Kunczik, M. i Zipfel, A. (2006). Uvod u znanost o medijima i komunikologiju. Zagreb: Zaklada Friedrich Ebert; Mataušić, J. M. (2007). Zbornik radova Znanstvenog kolokvija – Hrvatski studiji, ur.  Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu; Plenković, M. (1993). Komunikologija masovnih medija. Zagreb: Barbat & Prova.

Dopunska

Katunarić D. (ur.), (2012). Carstvo medija, Zagreb: Litteris; Beck, A., Bennett, P. i Wall, P. (2002). Communication studies: the essential introduction. London, New York: Routledge; Carey, J. W. (1990). Communication as culture. Essays on media and society. Boston: Unwin Hyman; Littlejohn, S. W. (1999). Theories of Human Communication. Belmont: Wadsworth P.C.; Reardon, K. K. (1998). Interpersonalna komunikacija. Gdje se misli susreću. Zagreb: Alinea; Fiske, J. (2002). Introduction to communication studies. London, New York: Routledge; O’Sullivan, T. i suradnici (1994). Key concepts in communication and culture studies. London, New York: Routledge; Eco, U. (1973). Kultura, informacija, komunikacija. Beograd: Nolit; Black, J. i Bryant, J. (1995). Introduction to communication. Understand the past, experience the present, marvel at the future. Madison, Brown and Benchmark; Heath, R. L. i Bryant, J. (2000). Human Communication Theory and Research. London: Routledge; Berger, C. R., Roloff, M. E. i Roskos-Ewoldsen, D. R. (2010). The Handbook of Communication Science. London: Sage Publications; Stacks, D. W. i Salwen. M. B. (2009). An integrated approach to communication theory and research. London: Routledge; Knapp, M. L. i Daly, J. A. (2011). Handbook of interpersonal communication. London: Sage Publications; Heath, R. L. i Bryant, J. (2000). Human communication theory and research: concepts, contexts, and challenges. Mahwah: LEA’s communication series; Mortensen, C. D. (2007). Communication Theory. Transaction Publishers.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana pisana verzija.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; dva kolokvija (pismeno);
2) Završni ispit (usmeni);
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave kroz zadane nastavne aktivnosti – kumulativno ostvareno putem seminarskih obveza i kolokvija.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više

Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarske obveze – 30%
2) kolokvij – 40%
b) Završni ispit – 30% ocjene
usmeni ispit – 30%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.6 20
Seminarski rad 0.4 10
Kolokvij-međuispit 0.5 20
Kolokvij-međuispit 0.5 20
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 8. tjedan nastave; 2. kolokvij: 15. tjedan nastave.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Neposredna komunikacija: intra-personalna, inter-personalna, komunikacija
3. Društvena komunikacija, posredovana masovna komunikacija.
4. Osnovni pojmovi semiotike.
5. Znak, simbol i njihova interpretacija.
6. Teorije komunikacije.
7. Opis komunikacijskog procesa.
8. Kolokvij.
9. Neverbalna komunikacija.
10. Komunikacija i glazba.
11. Nove tehnologije i oblici komunikacije.
12. Virtualni i fizički ambijent.
13. Filozofija i etika komunikacije.
14. Edukacija i odgoj za medije i komunikaciju.
15. Kolokvij.
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodni susret, objašnjenje tema i načina rada.
2. Komunikacija kao temelj odnosa.
3. Posredovana komunikacija prednosti i nedostaci
4. Analiza i razlikovanje znakova i simbola I.
5. Analiza i razlikovanje znakova i simbola II.
6. Linearni i ritualni model komunikacije
7. Šumovi u komunikacijskom procesu
8. Kolokvij.
9. Govor tijela, prosemika.
10. Mladi i glazba.
11. Nove tehnologije i oblici komunikacije.
12. Virtualni i fizički ambijent.
13. Etika i deontologija u novinarstvu
14. Mediji, sredstva kojima se služimo
15. Kolokvij.