Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2014. / 2015. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
1.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta BIOLOŠKA PSIHOLOGIJA II
Kratica predmeta PSIP2-3 Šifra predmeta 97883
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Maja Jazvinšćak Jembrek
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail maja.jazvinscak.jembrek@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 635
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Jasminka Štefulj
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail jasminka.stefulj@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 635
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Cilj predmeta je upoznavanje s neurobiološkim osnovama normalnih oblika ponašanja. Student će kroz  pripremu seminarskog rada usvojiti korištenje znanstvene terminologije u opisivanju bioloških korelata ponašanja te steći uvid u principe istraživanja biološke podloge ponašanja.

Sadržaj predmeta: Funkcionalna anatomija i histološka građa korteksa; Ustrojstvo neurotransmiterskih sustava; Struktura i funkcija limbičkog sustava; Neuroendokrini sustav; Biološka podloga reproduktivnog ponašanja i spolnosti; Biološka podloga uzimanja hrane; Neurobiologija motivacije;  Neurobiologija bioloških ritmova;  Spavanje i sanjanje; Neurobiologija emocija; Neurobiologija radne memorije i pozornosti; Biološke osnove učenja i pamćenja; Neurobiologija jezika, govora i čitanja; Suvremena istraživanja u području biološke psihologije i biološke psihijatrije.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Opisati temeljnu građu i funkcionalnu podjelu moždane kore, te objasniti funkciju pojedinih neurotransmiterskih sustava u različitim oblicima normalnog ponašanja; Objasniti utjecaj endokrinog sustava na ponašanje, razlikovati organizirajuće i aktivirajuće učinke spolnih hormona, te objasniti neuroendokrine mehanizme stresne reakcije; Objasniti biopsihološke osnove hranjenja i pijenja, navesti kratkoročne i dugoročne signale gladi i sitosti, osnovne anatomske strukture i neuralne i hormonalne mehanizme uključene u regulaciju hranjenja i tjelesnih tekućina; Objasniti mehanizme koji dovode do tolerancije i ovisnosti o drogama, navesti najčešće zloupotrebljavane psihoaktivne supstance i objasniti princip njihova djelovanja; Objasniti ulogu cirkadijurnog sata u fiziološkim i bihevioralnim procesima; Razlikovati vrste i stadije spavanja, objasniti njihovu funkciju i opisati neuralne mehanizme uključene u regulaciju budnosti i spavanja; Objasniti biopsihološku osnovu emocija; Opisati i usporediti različite vrste pamćenja, imenovati moždane strukture bitne za procese učenja i pamćenja, te objasniti neuralne osnove navedenih procesa u jednostavnim sustavima; Objasniti pojam lateralizacije moždanih funkcija i posljedice komisurotomije, opisati moždane strukture ključne za formiranje i razumijevanje jezika i govora; Navesti glavne skupine psihijatrijskih poremećaja, objasniti uzročne činitelje njihova nastanka i farmakološke pristupe u liječenju
Literatura
Obvezna
  • Pinel, J. P. J. (2002). Biološka psihologija (4. izdanje). Jastrebarsko: Naklada Slap. (izabrani dijelovi udžbenika)
  • Judaš, M. i Kostović, I. (1997). Temelji neuroznanosti (2. izdanje na webu). (izabrani dijelovi udžbenika)
Dopunska
  • Kalat, J.W. (2012). Biological Psychology (International ed., 11th reviseded). Belmont, CA: Wadsworth Publishing Co. Inc.
  • Carlson, N. R. (2012). Physiology of Behavior (11th ed.). Boston, MA: Pearson.
  • Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2010). An Introduction to Brain and Behavior (International ed., 3rd ed.). New York, NY: Worth Publishers
  • Izvorni znanstveni radovi
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija)
  • Uredno izvršene seminarske obveze (pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (seminarsko izlaganje i dva kolokvija)
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:

  • seminarsko izlaganje – max. 10 bodova (izlaganje na vrijeme – max. 2 boda; kvaliteta izlaganja – max. 4 boda; razina obrađenosti teme – max. 4 boda)
  • 1. kolokvij – max. 30 bodova
  • 2. kolokvij – max. 30 bodova

2. Završni ispit – 30% ocjene 

  • max. 30 bodova (za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80do89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.5 0
Kolokvij-međuispit 1.05 30
Kolokvij-međuispit 1.05 30
Seminarski rad 0.35 10
Ukupno tijekom nastave 3.95 70
Završni ispit 1.05 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija 7. i 14. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Funkcionalna anatomija i histološka građa korteksa
2. Kemijska anatomija mozga. Pojam retikularne formacije
3. Neuroendokrini sustav
4. Neurobiologija spolnosti
5. Neurobiologija motivacije
6. Biopsihološke osnove hranjenja i pijenja
7. Ovisnost o drogama i krugovi potkrepljenja u mozgu
8. Neurobiologija bioloških ritmova
9. EEG i opća kortikalna aktivnost. Budnost, spavanje i sanjanje
10. Neurobiologija emocija
11. Neurobiologija radne memorije i pozornosti
12. Biološke osnove učenja i pamćenja
13. Lateralizacija mozga
14. Neurobiologija jezika, govora i čitanja
15. Biopsihologija stresa i bolesti
Seminari
Tjedan Tema
1. Seminarske teme - Primarna i asocijativna područja korteksa. Brodmannova mapa
2. Seminarske teme - Stanična struktura i organizacija kortikalnih veza. Neuralna regeneracija i reorganizacija
3. Seminarske teme - Neuroendokrini sustav i ponašanje
4. Seminarske teme - Učinci spolnih hormona
5. Seminarske teme - Biološke potrebe i motivacija. Urođena ponašanja
6. Seminarske teme - Poremećaji hranjenja i regulacija tjelesne težine
7. Međuispit 1
8. Seminarske teme - Ovisnička ponašanja i put nagrade. Biopsihološke teorije ovisnosti
9. Seminarske teme - Poremećaji bioloških ritmova i spavanja. Deprivacija spavanja
10. Seminarske teme - Emocije. Funkcionalna organizacija limbičkog sustava
11. Seminarske teme - Poremećaji pozornosti. Svjesni i nesvjesni procesi
12. Seminarske teme - Amnezija
13. Seminarske teme - Više kognitivne funkcije
14. Međuispit 2
15. Seminarske teme - Istraživanja u području biološke psihijatrije