Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2014. / 2015. Semestar Zimski
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti Godina
studija
3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Kulturna povijest
Kratica predmeta POVP5-2 Šifra predmeta 111960
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Ines Sabotič
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail ines.sabotic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 681
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta su upoznati studente s kulturnom poviješću, odnosno «socijalnom poviješću reprezentacija» koja nudi poticajne smjerove istraživanja. S jedne strane, valja studentima predstaviti «kulturne» tematike, odnosno razviti drugi istraživački senzibilitet. S druge strane, upoznati ih s najrazličitijim vrstama izvora koje su potrebne za istraživački rad, jer sve može biti izvor (slika, reklama, putopis…). Sadržaj predmeta: Studentima ponuditi odabrane teme iz različitih povijesnih razdoblja i podneblja, s naglaskom na Hrvatsku: društvene skupine (intelektualci, pisci, prostitutke, djeca…), fenomeni vezani za kulturu (kulturna politika, kulturni život, kulturne institucije…), simboli i pamćenje, slobodno vrijeme, društvenost (političke organizacije, civilno društvo…), mediji (novinarstvo, televizija…).

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Ovladati temeljnim historiografskim pojmovima kulturne povijesti; 2. Prepoznati kulturne procese koji su obilježili hrvatsku i europsku povijest; 3. Prepoznati hijerarhiju povijesnih čimbenika i razložiti kauzalnost povijesnih procesa; 4. Razlikovati posebnosti i specifičnosti tematika kulturne povijesti; 5. Kritički analizirati i interpretirati izvore, znanstvenu i stručnu literaturu; 6. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad; 7. Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje; 8. Aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi; 9. Pridržavati se etičkih načela u radu.
Literatura
Obvezna

Odabrana poglavlja: Umberto Ecco, Povijest ljepote, Zagreb : Hena com, 2004.; Carl Schorske, Beč krajem stoljeća, Zagreb : Antibarbarus, 1997.; Damir Barbarić (ur.), Fin-de-siècle Zagreb – Beč, Zagreb : Školsla knjiga, 1997.; Ines Sabotič, Stare zagrebačke kavane i krčme, Zagreb : Antun Gustav Matoš, 2007.; Ines Sabotič, “O dokolici, slobodnom vremenu i nedjelji u Europi i Hrvatskoj na prijelazu iz XIX. u XX. stoljeće”, in Stjepan Baloban, Gordan Črpić (ur.), Kultura nedjelje i dostojanstvo radnika, Zagreb: Centar za promicanje socijalnog nauka crkve – Kršćanska sadašnjost, 2005, str. 13-35; Peter Burke, Asa Briggs, Socijalna povijest medija, od Gutenberga do Interneta, Zagreb: Pelago, 2011; Aida Brenko (ur.), Moć boja : kako su boje osvojile svijet, Zagreb: Etnografski muzej, 2009. 

Dopunska

Erich Auerbach, Mimeza, Zagreb: Hena Com, 2004., str. 135-248; Slobodan Prosperov Novak, Povijest hrvatske književnosti, Split: Marijan tisak, 2004.; Viktor Žmegač, Bečka moderna: portret jedne kulture, Zagreb 1998.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu; 2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana pisana verzija; 3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave kroz zadane nastavne aktivnosti – kumulativno ostvareno putem seminarskih obveza i dva kolokvija.

Način polaganja ispita

1. Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni); 2. Završni ispit (pismeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

nedovoljan (1) – 0-49,9%

dovoljan (2) – 50–64,9%

dobar (3) – 65–79,9%

vrlo dobar (4) – 80–89,9%

izvrstan (5) – 90% i više

 

Način stjecanja ocjene:

a)      Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

1)      seminarske obveze– 25%

2)      1. kolokvij –20%

3)      2. kolokvij –25%

b)      Završni ispit – 30% ocjene

pismeni ispit – 30% (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarski rad 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.6 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 7. i 15. nastavni termin.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Osjetilnost: povijest boja
3. Osjetilnost: ljepota
4. Osjetilnost: ljepota krajolika
5. Umjetnost, kultura i kulturni transferi: secesija
6. Umjetnost, kultura i kulturni transferi: boema
7. Kolokvij
8. Društvenost: kavane
9. Društvenost: civilno društvo
10. Društvenost: javni prostori
11. Mediji i komunikacije: knjige
12. Mediji i komunikacije: promet
13. Mjesta pamćenja: himne
14. Mjesta pamćenja: praznici, blagdani i nedjelje
15. Kolokvij
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodi seminar
2. Plava boja
3. Žena
4. Putopisi
5. Mladi umjetnici
6. Moderna
7. Kolokvij
8. Književni krugovi
9. Građanska društva
10. Ulice
11. Čitanje
12. Željeznice
13. Hrvatska himna
14. Neradni dani
15. Kolokvi