Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2014. / 2015. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta MODELI ANALIZE VARIJANCE
Kratica predmeta PSIP4-5 Šifra predmeta 97914
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Vježbe 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Dražen Domijan
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Redoviti profesor
Kontakt e-mail ddomijan@ffri.hr Telefon +385 (1) 3706 608
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Dragan Glavaš
Akademski stupanj Magistar psihologije Zvanje Asistent
Kontakt e-mail dragan.glavas@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Stjecanje znanja i sposobnosti upotrebe ANOVA modela analize podataka na razini razumijevanja, planiranja istraživanja i provedbe analize.

Sadržaj predmeta: Uvod u statističko zaključivanje. Testiranje hipoteza. Jednosmjerna ANOVA bez ponavljanih mjerenja. Provjera pretpostavki modela. Naknadne usporedbe. Intervali pouzdanosti. Praktična interpretacija rezultata. Transformacije rezultata. Neparametrijske metode. Jednosmjerna ANOVA s ponavljanim mjerenjima. Dvosmjerna ANOVA. Višesmjerna ANOVA. Interakcija i njena interpretacija. Analiza kovarijance. Mješoviti modeli s križanim fiksnim i slučajnim faktorima.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Osmisliti istraživački problem primjeren za provedbu modela analize varijance; Postaviti hipotezu uz određeni istraživački problem; Procijeniti prikladnost određenih statističkih modela istraživačkom problemu; Utvrditi preduvjete primjene modela analize varijance; Izračunati parametre modela matematički i koristeći statistički paket (softver); Prikazati rezultate dobivene primjenom određenog statističkog modela; Interpretirati rezultate dobivene primjenom određenog statističkog modela
Literatura
Obvezna
  • Doncaster, P. i Davey, A.J.H. (2007). Analysis of Variance and Covariance. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Petz, B., Kolesarić, V., Ivanec, D. (2012). Petzova statistika: Osnovne statističke metode za nematematičare. Jastrebarsko. Naklada Slap.
  • Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jastrebarko: Naklada Slap.
Dopunska
  • Braver, S.L., MacKinnon, D.P. i Page, M. (2003). Levine’s Guide to SPSS for Analysis of Variance. Psychology Press.
  • Howell, D.C. (2010). Statistical Methods for Psychology. Belmont, CA: Wadsworth, Cengage Learning. 
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokviji)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti 
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:

  • 1. kolokvij – 20%
  • 2. kolokvij – 20%
  • 3. kolokvij – 30%

2. Završni ispit – 30 % ocjene

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.9 0
Kolokvij-međuispit 0.62 20
Kolokvij-međuispit 0.62 20
Kolokvij-međuispit 0.93 30
Ukupno tijekom nastave 4.07 70
Završni ispit 0.93 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija 4., 9. i 15. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u statističko zaključivanje
2. Testiranje hipoteza
3. Jednosmjerna ANOVA bez ponavljanih mjerenja
4. Provjera pretpostavki modela
5. Naknadne usporedbe
6. Intervali pouzdanosti
7. Praktična interpretacija rezultata
8. Transformacije rezultata
9. Neparametrijske metode
10. Jednosmjerna ANOVA s ponavljanim mjerenjima
11. Dvosmjerna ANOVA
12. Višesmjerna ANOVA
13. Interakcija i njena interpretacija
14. Analiza kovarijance
15. Mješoviti modeli s križanim fiksnim i slučajnim faktorima
Seminari
Tjedan Tema
1. Preduvjeti provedbe ANOVA-e
2. Jednosmjerna ANOVA bez ponavljanih mjerenja
3. Naknadne usporedbe i interpretacija rezultata
4. Kolokvij 1
5. Neparametrijske metode
6. Jednosmjerna ANOVA s ponavljanim mjerenjima
7. Dvosmjerna ANOVA
8. Interpretacija interakcije
9. Kolokvij 2
10. Višesmjerna ANOVA
11. Višesmjerna ANOVA – interpretacija rezultata
12. Analiza kovarijance
13. Analiza kovarijance – interpretacija rezultata
14. Mješoviti modeli s križanim fiksnim i slučajnim faktorima
15. Kolokvij 3
Vježbe
Tjedan Tema
1. Zadaci na temu predavanja (statističko zaključivanje i provjera preduvjeta za ANOVA-u). Korištenje računalne učionice (SPSS statističkog programa) po potrebi
2. Jednosmjerna ANOVA bez ponavljanih mjerenja
3. Zadaci na temu predavanja (naknadne usporedbe i interpretacija rezultata). Korištenje računalne učionice (SPSS statističkog programa) po potrebi
4. Kolokvij 1
5. Zadaci na temu predavanja (neparametrijske metode). Korištenje računalne učionice (SPSS statističkog programa) po potrebi
6. Zadaci na temu predavanja (neparametrijske metode). Korištenje računalne učionice (jednosmjerna ANOVA s ponavljanim mjerenjima) (SPSS statističkog programa) po potrebi
7. Dvosmjerna ANOVA
8. Zadaci na temu predavanja (interpretacija interakcije). Korištenje računalne učionice (SPSS statističkog programa) po potrebi
9. Kolokvij 2
10. Zadaci na temu predavanja (višesmjerna ANOVA). Korištenje računalne učionice (SPSS statističkog programa) po potrebi
11. Zadaci na temu predavanja (višesmjerna ANOVA – interpretacija rezultata). Korištenje računalne učionice (SPSS statističkog programa) po potrebi
12. Zadaci na temu predavanja (analiza kovarijance). Korištenje računalne učionice (SPSS statističkog programa) po potrebi
13. Zadaci na temu predavanja (analiza kovarijance - interpretacija rezultata). Korištenje računalne učionice (SPSS statističkog programa) po potrebi
14. Zadaci na temu predavanja (mješoviti modeli s križanim fiksnim i slučajnim faktorima). Korištenje računalne učionice (SPSS statističkog programa) po potrebi
15. Kolokvij 3