Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2014. / 2015. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u sociologiju medija
Kratica predmeta SOCP6-3 Šifra predmeta 99437
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Irena Sever
Akademski stupanj doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail irena.sever@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706683
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Mateja Šakić
Akademski stupanj mag. sociologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail mateja.sakic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Kolegij se bavi sljedećim pitanjima: Ljudsko komuniciranje kao osnovni oblik sporazumijevanja i simbolički posredovana interakcija. Nastanak i razvoj masovnih medija. Teorijski pristupi: funkcionalističke, marksističke i postmodernističke teorije. Analiza organizacijskih čimbenika: medijske organizacije, zanimanja i profesionalci. Mediji i publika. Mediji i država. Mediji, moć i ideologija. Demokracija, pluralizam i mediji. Analiza odnosa globalnog (lokalnog) i medija. Postmodernost i mediji.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Prepoznati ulogu i značaj osnovnih obilježja komuniciranja i komunikacijskih procesa u društvu. Objasniti ulogu medija u društveno-kulturnom razvoju. Diskutirati o nastanku i razvoju masovnih medija i masovne kulture. Sažeti glavne ideje međusobnog utjecaja medija i društva. Analizirati osnovne postavke medijskih formi i sadržaja.
Literatura
Obvezna

Zipfel, A., Kunczig, M. (2006). Uvod u znanost o medijima i komunikologiju. Zagreb: Zaklada Friedrich Ebert; Briggs, A., Burke, P. (2011), Socijalna povijest medija – od Gutenberga do interneta. Zagreb: Naklada Pelago; Trowler, P. (2002). Komunikacija i mediji, U: Haralambos, M., Holborn, M. Sociologija. Teme i perspektive. Zagreb, Golden marketing: 934-964.

Dopunska

Vreg, F. (1991). Demokratsko komuniciranje. Sarajevo: Fakultet političkih nauka; Webster, F. (2014), Theories of the Information Society. London: Routledge; Peruško Čulek, Z. (1999). Mediji i demokracija. Zagreb: Barbat; Stevenson, N. (1995). Understanding Media cultures. Social Theory and Mass Comunication. London, Sage; Curran, J., Gurevitch, M. (ur.) (2000). Mass Media and Society. Third Edition, London, Arnold; Starr, P. (2004). The Creation of Media: The Political Origins of Modern Communication. New York, Basic.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje;
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 25% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
2) Završni ispit (usmeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-59,9 %
dobar (3) – 60-79,9 %
vrlo dobar (4) – 80-89,9 %
izvrstan (5) – 90 i više %

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
   1) Seminarsko izlaganje – max. 20 %; 
   2) 1. kolokvij – max. 25 %;
   3) 2. kolokvij – max. 25 %;
b) Završni ispit 
   4)  Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja).

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarski rad 0.6 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 8. tjedan nastave; 2. kolokvij: 15. tjedan nastave.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Ljudsko komuniciranje kao osnovni oblik sporazumijevanja i simbolički posredovana interakcija.
2. Masovni mediji i društvo.
3. Teorijski pristupi: funkcionalističke, marksističke i postmodernističke teorije.
4. Analiza organizacijskih čimbenika: medijske organizacije, zanimanja i profesionalci.
5. Uloga i utjecaj medija: struktura i sadržaj.
6. Uloga i utjecaj medija: publika i njezine reakcije.
7. Uloga i utjecaj medija: slike i društvene skupine.
8. Kolokvij.
9. Sociologija, vrijednosti i mediji komunikacija.
10. Mediji, moć i ideologija.
11. Mediji i rat.
12. Globalizacija i mediji.
13. Međunarodna komunikacija.
14. Postmodernost i mediji.
15. Kolokvij.
Seminari
Tjedan Tema
1. Izlaganje seminara vezanih uz temu komunikacije i interakcije.
2. Izlaganje seminara vezanih uz temu masovnih medija i društva.
3. Izlaganje seminara vezanih uz temu teorijskih pristupa medijima.
4. Izlaganje seminara vezanih uz temu medijske organizacije.
5. Izlaganje seminara vezanih uz temu o ulozi i utjecaju medija.
6. Izlaganje seminara vezanih uz temu o ulozi i utjecaju medija.
7. Izlaganje seminara vezanih uz temu o ulozi i utjecaju medija.
8. Kolokvij.
9. Izlaganje seminara vezanih uz temu medija i vrijednosti.
10. Izlaganje seminara vezanih uz temu medija i ideologije.
11. Izlaganje seminara vezanih uz temu medija i rata.
12. Izlaganje seminara vezanih uz temu globalizacije i medija.
13. Izlaganje seminara vezanih uz temu međunarodne komunikacije.
14. Izlaganje seminara vezanih uz temu postmodernosti i medija.
15. Kolokvij.