Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2014. / 2015. Semestar Ljetni
Studij Diplomski sveučilišni studij povijesti Godina
studija
1.
Usmjerenje Stari vijek i srednji vijek

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Srednjovjekovna Crkva
Kratica predmeta POVD132 Šifra predmeta 101692
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Hrvoje Kekez
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail hrvoje.kekez@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Dati pregled povijesti Crkve u razdoblju srednjega vijeka, i to s osobitim naglaskom na prijelomna zbivanja koja su uvjetovala izgradnju i promjene u ustrojstvu Crkve, zamor Crkve, hetorodoksne pokrete, obnovna gibanja i diobe. Osposobiti studente da znaju uočiti i analizirati spomenuta povijesna zbivanja i njihove aktere, odrediti njihovu uvjetovanost, važnost i utjecaj na kasnija zbivanja kako u povijesti Crkve, tako u povijesti društava. Sadržaj: Određivanje pojavnog, ljudskoga u prošlosti Crkve, na temelju povijesnih vrela. Napor usmjeren utvrđivanju kako je Crkva tijekom stoljeća neposredno izvršavala poslanje koje proizlazi iz njezine ekleziološke naravi. Isto tako razaznavanje odnosa teologije i povijesti, eklezijalnog dinamizma i promjena u ustrojstvu. Sadržaj istraživanja jest također uvjetovanost tog djelovanja o općim povijesnim zbivanjima i odraz njezinog djelovanja na tu opću povijest, napose kulturnu i religioznu. Seminar: analiza tema kojima će studenti upoznati prijelaz iz jedne u drugu povijesnu epohu, pojavu i značenje pojedinih pokreta unutar Crkve, značenje osobitih pokretača povijesnih zbivanja. U seminaru studenti sudjeluju na sljedeći način: kratkim pismenim prilozima na određenu temu, sudjelovanjem u raspravi te izradom seminarskog rada.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Prepoznati i vrednovati historiografske pojmove i procese iz hrvatske i europske crkvene povijesti srednjega vijeka. 2. Analizirati procese pojedinih povijesnih tematika iz hrvatske i europske srednjovjekovne crkvene sukladno historiografskim pristupima i istraživačkim dostignućima. 3. Kritički analizirati i interpretirati izvore, znanstvenu i stručnu literaturu. 4. Primjenjivati suvremene historiografske metodološke pristupe. 5. Koristiti interdisciplinarni pristup u historiografskom radu. 6. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad. 7. Održati jasno, strukturirano i argumentirano usmeno izlaganje. 8. Aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi. 9. Razviti potrebne vještine za samostalan rad i daljnje usavršavanje. 10. Pridržavati se etičkih načela u radu.
Literatura
Obvezna

I. Ostojić, Benediktinci u Hrvatskoj i ostalim našim krajevima, sv. 1, Split 1963., str. 31.-51., 71.-139.

I. Ostojić, Benediktinci u Hrvatskoj i ostalim našim krajevima, sv. 2, Split 1964., str. 9.-36.

I. Ostojić, Benediktinci u Hrvatskoj i ostalim našim krajevima, sv. 3, Split 1965., str. 9.-27., 69.-79., 193.-243.

L. Dobronić, Viteški redovi: templari i ivanovci u Hrvatskoj, Zagreb, 1984., str. 13.-177.

F. Šanjek, Dominikanci i Hrvati: Osam stoljeća zajedništva (13.-21. stoljeće), Zagreb, 2008., str. 11.-39., 42.-52., 81.-90.

H. G. Jurišić, Franjo među Hrvatima: Zbornik radova franjevačkih zajednica u prigodi 750. obljetnice smrti sv. Franje Asiškoga (1226.-1976.), Zagreb, 1976., str. 137.-143., 144.-145., 147.-149., 156.-158., 164.-166., 174.-176.

F. E. Hoško, Franjevci u kontinentalnoj Hrvatskoj kroz stoljeća, Zagreb 2000., str. 15.-26., 57.-85.

Dopunska

F. Šanjek, Dominikanci i Hrvati: Osam stoljeća zajedništva (13.-21. stoljeće), Zagreb, 2008., str. 53.-79.; 135.-184.

A. Gulin, Hrvatski srednjovjekovni kaptoli: loca credibilia Dalmacije, Hrvatskog primorja, Kvarnerskih otoka i Istre, Zagreb 2008.

A. Gulin, Hrvatski srednjovjekovni kaptoli: loca credibilia sjeverne i središnje Hrvatske, Zagreb 2001.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu; 2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlagajne, predana i prihvaćena pisana verzija seminarskog rada, aktivno sudjelovanje na seminarskim diskusijama 3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno putem seminarskih obveza.

Način polaganja ispita

1. Nastavne aktivnosti – bibliografsko istraživanje, esej, seminarski rad, seminarsko izlaganje, sudjelovanje na seinarskim diskusijama

2. Završni ispit (pismeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50–64,9%

dobar (3) – 65–79,9%

vrlo dobar (4) – 80–89,9%

izvrstan (5) – 90% i više.

 

Način stjecanja ocjene:

  • Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
  1. istraživanje – 16 %
  2. seminarski rad – 16 %
  3. seminarsko izlaganje – 4 %
  4. esej – 20 %
  5. aktivnosti na nastavi – 14 %
  • Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)

pismeni ispit – 30%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Istraživanje 0.61 16
Seminarsko izlaganje 0.15 4
Seminarski rad 0.61 16
Esej 0.76 20
Aktivnost na nastavi 0.53 14
Ukupno tijekom nastave 3.86 70
Završni ispit 1.14 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija 11. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Srednjovjekovni redovi: benediktinci
3. Benediktinci i pismenost
4. Srednjovjekovni redovi: cisterciti
5. 1. diskusija – odnos cistercita i srednjovjekovnog plemstv
6. Srednjovjekovni redovi: templari i ivanovci
7. Srednjovjekovni redovi: franjevci
8. 4. diskusija – pismenost franjevaca trećoredaca
9. Srednjovjekovni redovi: dominikanci
10. Srednjovjekovni redovi: pavlini
11. terenska nastava
12. Srednjovjekovni kaptoli
13. studentska izlaganja
14. studentska izlaganja
15. studentska izlaganja
Seminari
Tjedan Tema
1. Podjela seminarskih tema
2. Srednjovjekovni redovi: benediktinci
3. Prvi benediktinski samostani
4. Predstavljanje strukture seminarskog rada, pregled literature i izvora
5. 2. diskusija - arhitektura cistercitskih samostana
6. 3. diskusija – templarski samostan i utvrda Vrana
7. Srednjovjekovni redovi: franjevci
8. 5. diskusija – franjevci u Bosni
9. Kolokvij
10. 6. diskusija – dominikanci u Bosni
11. terenska nastava
12. 7. diskusija – pavlinski samostan Sv. Petra; 8. diskusija – pavlini i školstvo u Hrvatskoj
13. Srednjovjekovni kaptoli
14. studentska izlaganja
15. studentska izlaganja