Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2014. / 2015. Semestar Zimski
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti Godina
studija
1.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Stvaranje suverene Hrvatske
Kratica predmeta POVP1-4 Šifra predmeta 97949
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Ivica Miškulin
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail ivica.miskulin@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706632
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj kolegija je putem predavanja, aktivnog sudjelovanja u nastavi, seminarskog rada i samostalnog istraživačkog rada upoznati studente s osnovnim značajkama nastanka samostalne Republike Hrvatske. Sadržaj kolegija: kolegij obuhvaća razdoblje od 1980. do 1998., odnosno jugoslavensku krizu, njezin ratni rasplet, nastanak samostalne hrvatske države te uspostavu ustavno-pravnog poretka na privremeno okupiranim područjima Republike Hrvatske. Težište kolegija bit će na političkoj, vojnoj, diplomatskoj i društvenoj povijesti.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1) Definirati temeljne pojmove i procese koji se vezuju uz političke i društvene promjene do kojih je došlo u Hrvatskoj u razdoblju 1989.-1998. 2) Izdvojiti glavne značajke političkih, vojnih, društvenih, humanitarnih i demografskih procesa do kojih je došlo u Hrvatskoj u razdoblju 1989.-1998. 3) Opisati tijek najvažnijih političkih, vojnih, društvenih i humanitarnih događaja do kojih je došlo u Hrvatskoj u razdoblju 1989.-1998. 4) Interpretirati uzroke i učinke najvažnijih političkih, vojnih, društvenih, humanitarnih i demografskih procesa do kojih je došlo u Hrvatskoj 1989.-1998. 5) Razlikovati uzroke i posljedice najvažnijih političkih, vojnih, društvenih, humanitarnih i demografskih procesa do kojih je došlo u Hrvatskoj 1989.-1998. 6) Usporediti glavne političke, vojne, društvene i demografske procese do kojih je došlo u Hrvatskoj u razdoblju 1989.-1998. sa sličnim procesima u drugim zemljama Istočne Europe. 7) Osmisliti istraživačko pitanje, uz vodstvo predavača provesti istraživanje, temeljem toga napisati jasan i strukturiran pisani rad i održati strukturirano usmeno izlaganje. 8) Preuzeti temelje društveno odgovornog ponašanja, odnosno pridržavati se načela nepristranosti u tematici koja i danas ima izraženu dnevno-političku uporabu.
Literatura
Obvezna

Barić N. (2005.), Srpska pobuna u Hrvatskoj 1990.-1995., Zagreb., (izabrani dijelovi). 

Marijan D. (2008.), Slom Titove armije. JNA i raspad Jugoslavije 1987.-1992., Zagreb, (izabrani dijelovi).

Miškulin I. (2011.), An Avoidable Failure: Peacekeeping in Croatia 1991-1995, Review of Croatian History, 7 (2011) 1;

Nobilo M. (2000.), Hrvatski feniks: diplomatski procesi iza zatvorenih vrata: 1990.-1997., Zagreb, (izabrani dijelovi).

Touval S. (2002.), Mediation in the Yugoslaw Wars: The Critical Years 1990-1995, London, (izabrani dijelovi).

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1.      Redovito pohađanje nastave – manje od 30% neopravdanih izostanaka

2.      Uredno izvršene seminarske obaveze – seminarska obveza (istraživačka skupina)

3.    Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % bodova tijekom nastave i unutar zadanih nastavnih aktivnosti –    kumulativno  ostvareno na seminarskim obvezama i kolokviju.

Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti – seminarske obveze i kolokvij.

Završni ispit (usmeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

nedovoljan (1) – 0-49,9%

dovoljan (2) – 50–64,9%

dobar (3) – 65–79,9%

vrlo dobar (4) – 80–89,9%

izvrstan (5) – 90% i više

 

Način stjecanja ocjene:

a)      Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene

1)      seminarske obveze – 30%

2)      kolokvij – 40%

b)      Završni ispit – 30% ocjene

                       usmeni ispit – 30% (za prolaz nužno je riješiti 50% ispita)

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Kolokvij-međuispit 1.2 40
Seminarski rad 0.8 30
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija Osmi nastavni termin.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje, objašnjenje svrhe i cilja kolegija, predstavljanje ispitne literature i objašnjenje studentskih obveza.
2. Raspad Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije
3. Srpska pobuna u Hrvatskoj 1989.-1991.
4. Jugoslavenska narodna armija (JNA) i Hrvatska 1989.-1991.
5. Međunarodna zajednica i Republika Hrvatska 1990.-1998.: posredovanje Europske zajednice
6. Međunarodna zajednica i Republika Hrvatska 1990.-1995.: utemeljenje mirovne operacije UN-a
7. Međunarodna zajednica i Republika Hrvatska 1990.-1995.: mirovna operacija UN-a – razvoj i osnovne značajke
8. Kolokvij.
9. Hrvatsko bojište 1991.-1998.
10. Istočna Hrvatska 1995.-1998.: UNTAES
11. Republika Hrvatska i rat u Bosni i Hercegovini
12. Prognaničko-izbjeglička populacija u Hrvatskoj 1991.-1998.
13. Katolička crkva u Republici Hrvatskoj 1990.-1998.
14. Hrvatsko društvo u ratu 1991.-1998.
15. Domovinski rat: kritički osvrt
Seminari
Tjedan Tema
1. Objašnjenje studentskih obveza u dijelu: seminarski radovi i rad u istraživačkim skupinama
2. Memorandum Srpske akademije nauka i umetnosti (SANU)
3. Djelovanje Srpske pravoslavne crkve u Hrvatskoj 1990.-1991.
4. Napadna operacija JNA kolovoz-studeni 1991.
5. Brijunska deklaracija
6. Vanceov plan
7. Plan Z-4
8. Kolokvij
9. Operacije Bljesak i Oluja
10. Demografske promjene u istočnoj Hrvatskoj 1990.-1998.
11. Washingtonski sporazum
12. Političko-sociološki aspekti progonstva: Zajednica prognanika Hrvatske
13. Humanitarno djelovanje Katoličke crkve tijekom Domovinskog rata
14. Politički odnosi u Hrvatskoj 1990.-2000.
15. Predstavljanje i ocjena rada istraživačkih skupina