Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2014. / 2015. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
1.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u sociologiju braka i obitelji
Kratica predmeta SOCP2-3 Šifra predmeta 97888
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Josip Obradović
Akademski stupanj Prof.dr.sc. Zvanje Redoviti profesor
Kontakt e-mail josip.obradovic@gmail.com Telefon +385 (1) 385 (1) 483 4114
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Damir Mravunac
Akademski stupanj Prof. soc. i fil. Zvanje Asistent
Kontakt e-mail damir.mravunac@unicath.hr Telefon +385 (1) 385 (1) 3706 671
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi kolegija: Upoznati studente sociologije s važnim problemima i
promjenama koje pripadaju širokom području sociologije braka i obitelji, kao i
odrednicama socijalizacije koja je najuže povezana s obiteljskim ulogama.

Sadržaj kolegija: Uvodno predavanje, Teoretski pristup, obitelji, Spol i rod,
Sociologija ljubavi, Bračna kvaliteta, Rad, brak i obitelji, Sukobi i zlostavljanje u
obitelji, Djelovanje obitelji na razvoj djece, Bračna stabilnost i djeca iz razvedenih
brakova,Hrvatska obitelj danas, usporedba s ostalim zemljama, Obitelj u
budućnosti.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Definirati osnovne pojmove sociologije braka i obitelji. Razlikovati teorijske pristupe i teme sociologije braka i obitelji. Izdvojiti glavne odrednice socijalizacije. Sažeti glavne ideje literature ponuđene za seminarsko izlaganje.
Literatura
Obvezna

Skripta s predavanja

Dopunska

Čudina Obradović, M. i Obradović, J. (2006). Psihologija braka i obitelji, Zagreb: Golden Marketing. (poglavlja relevantna za predmet: 4, 5, 6. 11, 12 i 13);

Klarin, M. (2006). Razvoj u socijalnom kontekstu: roditelji, vršnjaci, škola. Jastrebarsko: Slap.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i u dogovorenom terminu izloženo seminarsko izlaganje, predan seminarski rad;
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje i pismeni seminarski rad; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni)
2) Završni ispit (pismeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-64%
dobar (3) – 65-79 %
vrlo dobar (4) – 80-89%
izvrstan (5) – 90-100%

Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarsko izlaganje – max. 10%;
2) 1. kolokvij – max. 30%;
3) 2. kolokvij – max. 30%;
b) Završni ispit – 30% ocjene
4) završni ispit – max. 30% (za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.3 0
Seminarsko izlaganje 0.3 10
Kolokvij-međuispit 0.8 30
Kolokvij-međuispit 0.8 30
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 7. tjedan nastave; 2. kolokvij: 14. tjedan nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Teoretski pristup obitelji
3. Spol i rod
4. Sociologija ljubavi
5. Bračna kvaliteta
6. Rad brak i obitelj
7. Kolokvij
8. Sukobi i zlostavljanje u obitelji
9. Djelovanje obitelji na razvoj djece
10. Bračna nestabilnost ; uzroci i posljedice razvoda braka za bračne partnere
11. Djeca iz razvedenih brakova
12. Hrvatska obitelj danas-usporedba s ostalim zemljama
13. Obitelj u budućnosti
14. Kolokvij
15. Završno predavanje
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodni seminar
2. Erent-Sunko, Z., Obitelj u demokratskoj Ateni - institucija i polis u malom, Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, Vol.57 No.3, Lipanj 2007.
3. Erlich, V. S., Porodica u transformaciji, Naprijed, Zagreb, 1964. (Momak i djevojka)
4. Erlich, V. S., Porodica u transformaciji, Naprijed, Zagreb, 1964. (Muž i žena)
5. Erlich, V. S., Porodica u transformaciji, Naprijed, Zagreb, 1964. (Ženidba i udaja)
6. Erlich, V. S., Porodica u transformaciji, Naprijed, Zagreb, 1964. (Porodične zadruge)
7. Kolokvij
8. Nikodem K., Religija i obitelj. Utjecaj kršćanskog identiteta na percepciju odnosa roditelja i djece, Socijalna ekologija: časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, Vol.19 No.2 Kolovoz 2010.
9. Čipin I., Akrap A., Stambeni problemi, produženi život s roditeljima i odgoda ulaska u brak u Hrvatskoj, Revija za socijalnu politiku, Vol.15 No.3, studeni 2008.
10. Baloban, J., Črpić, G., Bitne vrednote za uspješan brak u Hrvatskoj, Bogoslovska smotra, Vol.70 No.2, Studeni 2000.
11. Laklija M., Dobrotić I., Korelati sukoba obiteljskih i radnih obveza u Hrvatskoj, Revija za socijalnu politiku, Vol. 16 No. 1, 2009
12. Puljiz V., Socijalna politika i obitelj, Revija za socijalnu politiku, Vol.1 No.3, ožujak 1994.
13. Sesardić N., Homoseksualni brak: pobjeda političke korektnosti i loših argumenata, Prolegomena: časopis za filozofiju, Vol.6 No.1 svibanj 2007.
14. Kolokvij
15. Završni seminar